Treba li Norveška mehaničare za teška vozila?

Treba li Norveška mehaničare za teška vozila?

Odgovor je „Apsolutno da!“. Kvalificirani mehaničari i tehničari za autobuse, kamione, rekreacijska vozila, kombije, traktore i bagere – Norveška VAS treba!

Automobilski profesionalci za teška vozila popravljaju, održavaju i testiraju teška vozila, motore i povezane mehaničke komponente na kamionima, autobusima, poljoprivrednim, građevinskim i strojevima za iskopavanje.

Proizvođači očekuju da će se potreba za održavanjem smanjiti, a do 2030. novi će kamion trebati 20 posto manje održavanja od novih kamiona koje koristimo danas. S druge strane, količina prevezene robe povećat će se za 25 posto. Sudeći po tome, do 2030. godine se potražnja za stručnjacima vjerojatno neće smanjiti u odnosu na trenutnu.

Norveška registracija komercijalnih vozila trebala bi doseći 259.420 jedinica do 2026. godine. Od 2010. godine tržište je na godišnjoj razini poraslo za 1,7% na 26.581.000 jedinica. U 2020. godini promet popravka motornih vozila i industrije motocikala u Norveškoj iznosio je 27,6 milijardi eura.

chart

Već se danas industrija općenito suočava s izazovima kada je u pitanju privlačenje automobilskih profesionalaca. Jednako je teško, ako ne i teže, pronaći dovoljno kvalificiranih i motiviranih stručnjaka za teška vozila.

U Norveškoj su zastupljene sve međunarodne marke kamiona i autobusa, kao što su:

  • Scania
  • Volvo
  • Mercedes
  • MAN
  • Iveco
  • Renault
  • DAF
  • Sisu

Gledajući brojke za prodaju 2022. godine do studenog za kamione iznad 16 tona, Scania i Volvo se natječu za prvo mjesto u Norveškoj: (izvor: Opplysningsrådet za Veitrafikken):

2022

Osim automobilskih stručnjaka koji imaju iskustvo rada na kamionima i autobusima, postoji i velika potreba za kvalificiranom radnom snagom koja može popraviti, održavati i testirati građevinske i industrijske strojeve, kao što su:

  • Liebherr
  • CAT
  • Mitsubishi
  • Komatsu
  • Doosan
  • Yanmar
  • Case
  • Sany
  • Keestrack
  • Mustang

U Norveškoj jedan od četrnaest stanovnika živi na poljoprivrednom imanju. Međutim, zemljište koje pripada tim imanjima, čini više od tri četvrtine norveškog kopna. Bez mehanike, poljoprivredna proizvodnja prestaje. S obzirom na to da se 3,5 % površine Norveške koristi za poljoprivredu, postoji i stalna potreba za mehaničarima i tehničarima za marke traktora i vršilica:

  • Massey Ferguson
  • Fendt Valtra
  • John Deere
  • New Holland
  • Case IH
  • Deutz-Fahr
  • Claas
  • Kubota
  • McCormick
  • Zetor

Norveška ne treba samo kvalificirane automobilske stručnjake specijalizirane za jednu ili dvije marke vozila. Nude se i brojne mogućnosti za iskusne i svestrane Multi-Brand mehaničare koji su otvoreni i vješti u radu na različitim vozilima, od malih, lakih i srednjih vozila, do teških kamiona i transportera, uz komercijalnu i građevinsku opremu i rekreacijska vozila, kao što su karavani.

Mnogi ljudi spominju dizelske motore samo u kontekstu teških vozila. Ali pričekajte malo! Jeste li znali:

  • Oslo će uskoro biti prvi glavni grad sa stopostotnim nultim emisijama javnog prijevoza?
  • U Trøndelagu će Volvo FMX Electric prevoziti žito i koncentriranu stočnu hranu?
  • Bergenu postoji lokalna tvrtka za obnovu poznata po svojoj ambiciji da iz voznog parka izbace sva vozila na fosilna goriva, a iz godine u godinu raste broj električnih vozila koja koriste.
  • Najsjeverniji električni kamion na svijetu je kamion Scania  u Svalbardu u Norveškoj.

Sada je vrijeme da promijenimo način i opseg razmišljanja, jer kada su u pitanju električna vozila Norveška je već u vodećem položaju

  • prema najnovijim podacima, električna su vozila činila 79% novo registriranih osobnih automobila u Norveškoj u 2022. godini. 87% ako uračunamo plug-in hibride.
  • To je daleko ispred drugih zemalja jer se Norveška odriče uvoznih carina i poreza na registraciju automobila za električna vozila.
  • Električna energija u zemlji dolazi gotovo isključivo iz hidroenergije, što korištenje električnih automobila u Norveškoj čini posebno ekološkim.

Iako je elektrifikacija prijevoza visoko na dnevnom redu, teška vozila zaostaju, ali registracija i prodaja električnih autobusa i teških kamiona su u porastu. Procjenjuje se da će oko 15 posto svih novih bagera u Norveškoj biti električno do kraja 2022. godine.

Budući da Norveška odmiče naprijed s uvođenjem električnih vozila, ako ste zainteresirani i vješti u radu s električnim vozilima, Norveška je pravo mjesto za vas!

e-mobility

Tvrtka WiiSDA stvara prilike za promjenu života i nalazi vam savršen automobilski posao u Norveškoj, bez obzira jeste li

Saznajte više o tome kako se uspješno integrirati u Norveškoj i kako vam iskrenost može pomoći da dobijete posao u automobilskoj industriji i ne manje važno, pročitajte malo o Romanu, koji je uspješno ostvario svoj cilj “Naći posao u inozemstvu i putovati po svijetu”.

Podijeli ovaj članak
Za najnovije vijesti pretplatite se na naš newsletter